Meest gestelde vragen

Identiteit van de ondernemer

Kwaliteits Lederwaren
Prof. Lorentzlaan 101
3362 SC Sliedrecht
Nederland

Email: Info@kwaliteitslederwaren.nl
KvK-nummer: 64225739
BTW-identificatienummer: NL-855574185B01 

Bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:30 uur
Telefoonnummer: +31 6 38737390

1- Algemeen

1.1 Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Onze Algemene Voorwaarden zijn te lezen op deze pagina

1.2 Waar kan ik de Privacybeleid vinden?

Het Privacybeleid is terug te lezen op deze pagina

1.3 Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

De klantenservice van Kwaliteits Lederwaren kunt u op verschillende manieren bereiken:

Via Kwaliteits Lederwaren klantenservice. Hier vind je bijna alle antwoorden op vragen over de producten en diensten van KwaliteitsLederwaren.
Via email : info@kwaliteitslederwaren.nl
Via telefoonnummer: 0184  750 955

1.4 Ik heb een klacht, wat nu?

Voor klachten kunt u contact opnemen door een email te sturen naar info@kwaliteitslederwaren.nl. Wij zullen er alles doen om deze tot uw tevredenheid op te lossen. Wij streven ernaar om uw mail binnen enkele uren te beantwoorden. U krijgt in ieder geval binnen 24 tot 48 uur een reactie.

2- Retourneren/annuleren

2.1 Hoe kan ik een bestelling annuleren/retourneren?

- Retourneren

Indien u niet tevreden bent met uw bestelling, dan kunt u deze uiteraard retourneren. Wij streven ernaar om al onze klanten tevreden te houden met hun aankoop bij Kwaliteits Lederwaren.
Volg voor het retourneren zorgvuldig deze procedure:
1. Neem binnen 14 dagen na ontvangst via onderstaand mailadres contact op met onze klantenservice: Retour zendingen dient u aan te melden via info@kwaliteitslederwaren.nl vermeld daarbij:
- Adresgegevens
- Factuurnummer
- Reden van retour (optioneel)
2. Na bevestiging van onze klantenservice stuurt u het gekochte product binnen 7 dagen naar ons terug. Gebruik voor het retourneren het retourformulier en stuur deze samen met uw product naar ons terug. U kunt het retourformulier hier downloaden. U dient tevens een kopie van uw factuur mee te sturen. Volg de stappen die aangegeven zijn op onze website onder Verzenden en Retourneren
3. Zodra wij de goederen in goede orde hebben ontvangen, ontvangt u binnen enkele werkdagen hiervan de bevestiging. Vervolgens zullen wij het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, doch uiterlijk binnen 14 dagen. Om recht te maken op het terug storten van het aankoopbedrag moet de product aan enkele voorwaarden voldoen:
- De producten mogen bekeken worden, maar niet (intensief) gedragen.
- Wanneer wij zien dat het product intensief gebruikt is, maak je geen aanspraak meer op je retourrecht.
- Alle geretourneerde producten dienen in een normale en goede staat naar ons verstuurd te worden, in de onbeschadigde originele verpakking- indien redelijkerwijs mogelijk.

- Annuleren

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kostenloos. Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Kwaliteits Lederwaren reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

2.2 Waar kan ik mijn retourpakket afgeven?

Een retourpakket kan worden afgegeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor.

2.3 Moet ik verzendkosten betalen als ik mijn bestelling retour stuur of wil ruilen?

De kosten voor het retour zenden komen voor uw eigen rekening en risico. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden geweigerd. Wanneer u een product wilt ruilen, stuur dan het product retour op de wijze beschreven bij Verzenden en Retourneren. Vul bij het retourneren altijd het retour formulier in! Zodra wij uw terug gestuurde product retour ontvangen zullen wij z.s.m. het aankoop bedrag van de retour ontvangen product terug storten op uw rekening.

3-Verzending

3.1 Wat zijn de kosten van het verzenden?

Bij bestellingen binnen Nederland worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

3.2 Krijg ik een bevestiging als mijn product verzonden is?

Als u uw bestelling plaatst, krijgt u direct een bevestigingsmail. Zodra de producten daadwerkelijk verzonden zijn, wordt u hier over ook op de hoogte gesteld via een e-mail.

3.3 Hoe verzenden jullie de artikelen?

Al onze producten worden verstuurd via PostNL. In veel gevallen gaan deze gewoon met de briefpost mee, dus hoeft u er niet voor thuis te blijven. Past een bestelling niet door de brievenbus, dan verzenden wij deze via de pakketpost van PostNL. Hierbij belt de postbode bij u aan, om het pakje aan u over te dragen. Bent u onverhoopt niet thuis, dan zal de postbode uw pakje bij de buren afgeven, later nogmaals bezorgen of een briefje achterlaten waarmee u uw bestelling later kunt afhalen bij het Postkantoor.

3.4 Wat is jullie levertijd?

Nadat wij het totaalbedrag van uw bestelling hebben ontvangen zal Kwaliteits Lederwaren er alles aan doen om uw bestelling op de zelfde dag te verzenden, echter houd u er rekening mee dat wanneer u op vrijdag na 17:00 uur en in het weekend bij ons een order plaatst dit pas op maandag verzonden kan worden. De artikelen die op voorraad zijn worden zo snel mogelijk naar de klant verzonden. Voor de meeste artikelen geldt dat de meeste producten binnen 1-2 werkdagen worden bezorgd (binnen Nederland). Wij zijn wel afhankelijk van de bezorgwijze van PostNL. Wanneer onverhoopt PostNL te laat bezorgd, kunnen wij daar helaas niets aan doen.
Zie onderstaand schema voor meer informatie:

Levertijden


Omdat PostNL vaak op maandag geen post bezorgt, worden bestellingen die in het weekend gedaan zijn pas op dinsdag geleverd. Let op verzending naar het buitenland duurt 4-5 werkdagen.

3.5 Kan ik het pakketje volgen wanneer u het verzonden heeft?

Kwlaiteits Lederwaren werkt samen met PostNL, U ontvangt via e-mail een track and trace code zodat u via de site van PostNL het pakketje kan volgen. In dat e-mailtje staat alle info wat u nodig heeft om uw pakketje te volgen.

4- Garantie

4.1 Hoe lang heb ik garantie?

Uiteraard worden al onze producten met heel veel zorg gemaakt. Mocht het toch voorkomen dat er iets mankeert aan een van onze producten, dan kunt u uiteraard aanspraak maken op de garantie. U heeft namelijk op al onze producten standaard garantie zoals de wet deze aan consumenten geeft. Uiteraard zijn beschadigingen ontstaan door verkeerd gebruik (laten vallen e.d.) uitgesloten van garantie. U heeft geen garantie op slijtage en opzettelijk toebrengen van schade aan uw aangekochte product.

4.2 Wat verstaan jullie onder tevredenheidsgarantie?

Een koop is pas gesloten op het moment dat u het artikel hebt gezien en goedgekeurd! Na ontvangst van het artikel heeft u 14 dagen lang herroepingsrecht. U kunt het artikel ruilen voor een andere maat of het simpelweg retourneren, indien u niet tevreden bent met wat u heeft besteld, maar neem altijd eerst even contact met ons op als u iets wilt retourneren. U kunt dan contact opnemen met ons door een email te sturen naar: info@kwaliteitslederwaren.nl

4.3 Hoe werkt het als ik aanspraak wil maken op de garantie?

Wilt u aanspraak maken op de garantie, dan dient u contact met ons op te nemen via info@kwaliteitslederwaren.nl. U krijgt dan z.s.m. instructies over verdere afhandeling.

5- Maten

5.1 Hoe weet ik welke maat riem ik nodig heb?

Bij iedere riem staat vermeld in welke maten deze verkrijgbaar is en wat de relatie is tot de bekende kledingmaten:

Riemmaat tabel


Riemmaat


Om de precieze maat goed te kunnen bepalen, kunt u ook de omtrek meten van het lichaamsdeel waar u de riem wilt dragen (bijv. uw heup of middel). Vervolgens kiest u de riem die qua aantal centimeters het meest in de buurt komt:
U meet bijvoorbeeld 86 centimeter, dan kiest u maat 85. Meet u 92 cm, dan kiest u maat 95. Of meet u 107 cm, dan kiest u maat 105 etc. etc.

Let op bij (brede) riemen rond uw middel
Let er hierbij dus wel op, dat u meet op de plek waar u de riem wilt dragen. Kiest u bijvoorbeeld een (brede) riem die u rond uw middel wilt dragen, dan heeft u misschien een andere maat nodig dan u gewend bent te dragen.

5.2 Kan ik uit verschillende maten kiezen?

Bij de meeste riemen kunt u uit diverse maten kiezen. Deze maten staan per riem vermeld.

6- Informatie over onze producten

6.1 Zijn de riemen, tassen en portemonnees van echt leer?

Wij verkopen alleen 100% echt leren producten. Bij verkoop van andere materialen is dat duidelijk aangegeven in productomschrijving. 

6.2 Welke merken worden door Kwaliteits Lederwaren verkocht?

Wij hebben verschillende merken in onze assortiment. Op onze Webshop kunt u onze merken terugvinden.

7- Betaling

7.1 Is betalen veilig?

Betalen via www.kwaliteitslederwaren.nl is 100% veilig. U loopt geen enkel risico. Kijk voor meer informatie over onze betaalmethoden op deze pagina.

7.2 Op welke manieren kan ik betalen?

U heeft bij ons meerdere betaalmogelijkheden. Al onze betaalmethoden zijn gegarandeerd veilig. U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden: Ideal, Creditcard, VISA, PayPal, BanContact/mister cash, Belfius, Overboeking. De meest gebruikte en gemakkelijke manier om te betalen is via Ideal. Na uw bestelling logt u automatisch in op de site van uw bank om de betaling (net zoals bij internetbankieren) gemakkelijk af te ronden. Betalen via Ideal werkt het snelst, is zeer gemakkelijk en veilig. Uiteraard kunt u ook via creditcard betalen, dit werkt even snel als Ideal en is ook volkomen veilig.

7.3 Hoe lang duurt het voor mijn betaling is verwerkt?

De betaling en verwerking van iDeal, PayPal of bank overschrijving gebeurt bij Kwaliteits Lederwaren via Mollie ( is onze online betalingssysteem). Dit zorgt ervoor dat uw product sneller verstuurt kan worden en er sneller genoten kan worden van uw nieuwe aankoop.

7.4 Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Alle getoonde prijzen op Kwaliteitslederwaren.nl zijn inclusief BTW.